Maak kennis met Robert
Robert is sinds januari 2023 CEO van het bedrijf. Als voormalig consultant hielp hij jarenlang organisaties groeien en verbeteren. “Ik raakte gefascineerd door menselijk gedrag en stelde mezelf steeds de vraag: wat doet verandering met mensen? Vanuit die interesse ben ik mijn eigen bedrijf begonnen, waarbij we organisaties hebben geholpen om gedrag van mensen te koppelen aan het boeken van échte business resultaten.”
In 2018 kwam Robert voor het eerst in contact met Martijn, Marcel en Stefan, de oprichters. Ze hadden commercieel succes opgebouwd en vroegen Robert om te helpen bij de volgende stap. “Hun echte vraag aan mij was: hoe maak je van een commercieel succesvolle start-up, een sterke organisatie met toekomstig bestaansrecht?” vertelt hij.

Dit is wat Robert nu doet
De broers waren niet meteen overtuigd van Roberts aanpak. “Vooral Martijn had in het begin nog wel wat moeite met mijn stijl. Soms dacht ik dat ik een goede presentatie had gegeven, en dan kreeg ik te horen: ‘Wat een onzin-sessie,’vertelt Robert lachend. Toch groeide het vertrouwen snel. “Juist omdat we elkaar recht in de ogen durfden aan te kijken, konden we echt stappen maken. Nu spreek ik Martijn vaker dan m’n eigen vrouw.”
In september 2021 kwam Robert officieel in dienst en iets meer dan een jaar later werd hij CEO. Een verrassende stap, want hij zei altijd dat loondienst niks voor hem was, vertelt hij: “Wat me aantrok, is dat dit zo’n echt bedrijf is. Geen politieke spelletjes, geen gedoe over het verleden. Hier draait het om elke dag beter worden. Die ondernemende mentaliteit past perfect bij mij. En met mijn ervaring en kennis van hoe het óók kan, kan ik daar iets waardevols aan toevoegen. Dat voelde ik nergens anders.”
De kracht van logistiek én kantoor
Wat Robert ook aantrok, is de dynamiek tussen kantoor en logistiek. Alle collega’s werken samen onder één dak. “Ik vind het prachtig. Aan de ene kant van de muur zit je in een wereld vol beeldschermen, en dan stap je het magazijn binnen en zie je de echte actie. De producten, de mensen, de energie. Hoe wij logistiek hebben georganiseerd, waarbij wij regelmatig meer dan 15000 orders per dag versturen, is echt een van onze grootste krachten.”
De verbondenheid tussen logistiek en kantoor is volgens Robert uniek. “Tijdens piekmomenten helpt kantoorpersoneel gewoon mee in het magazijn. En andersom vieren we samen successen. Het zijn twee werelden, maar wel met hetzelfde doel.”


Opweg naar een langetermijnvisie
Toen Robert begon, miste hij een duidelijke langetermijnvisie. “Iedereen werkte hard om het elke dag beter te doen. Als het banksaldo aan het eind van de dag hoger was dan gisteren, dan zagen ze het als een goede dag.” Toen werkte niemand nog met dashboards of data, maar nu wordt er heel bewust gestuurd op cijfers, doelen en ontwikkeling. “We weten nu veel beter waarom we succesvol zijn en wat er beter kan,” vertelt Robert. Het bedrijf heeft flinke stappen gezet om slimmer en duurzamer te groeien.
Sindsdien heeft het bedrijf flinke stappen gezet om slimmer en duurzamer te groeien. Er is nu een heldere visie en een andere manier van werken. “We hebben ons assortiment uitgebreid met accessoires voor smartwatches, laptops en tablets,” vertelt Robert. “Telefoonhoesjes zijn top, maar we willen meer bieden om relevant te blijven.” Ook bieden we steeds meer nieuwe diensten, zoals het afsluiten van een telefoonverzekering.
Cultuur als motor van succes
Robert ziet de familiecultuur in het bedrijf als een enorme kracht, maar weet ook dat het soms een valkuil kan zijn. “We zijn heel lief voor elkaar, ook als deadlines niet worden gehaald. De kunst is om een goede balans te vinden tussen sterke relaties enerzijds en harde resultaatgerichtheid anderzijds.”
Om scherp te blijven én het teamgevoel te versterken, is onder andere de maandelijkse Smart Moment in het leven geroepen. Dan komen alle collega’s samen en brengen verschillende teams het bedrijf op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen, nieuws en uitdagingen. “We delen resultaten, zetten collega’s in het zonnetje en vieren successen. Door deze transparantie en duidelijkheid blijft iedereen betrokken,” legt Robert uit.
Groei begint op de vloer
Hoe je hier kunt groeien? Volgens Robert gebeurt dat op de werkvloer. “We geloven niet in langdurige trainingsprogramma’s of online cursussen." Op kantoor is waar jong talent en ervaren collega’s van elkaar kunnen leren en elkaar scherp houden. Daarom vind ik het belangrijk dat mensen bereid zijn veel op kantoor te zijn.”
“En die groei stopt niet na een paar jaar,” vertelt hij. Hij ziet veel collega’s die jarenlang verbonden blijven aan het bedrijf. “Dat vind ik zo mooi om te zien. We kunnen ze steeds nieuwe kansen bieden. Als het bedrijf groeit, groeien mensen mee. Zolang je de juiste mentaliteit hebt, is er altijd een volgende stap mogelijk.”
Klaar voor de toekomst
Robert ziet het bedrijf grote stappen maken, maar kijkt ook realistisch naar de uitdagingen zoals verduurzaming. “We willen echt bijdragen aan een duurzamere wereld, maar in de praktijk is dat vaak lastiger dan gedacht. We doen al veel, zoals kleinere verpakkingen zonder plastic en onze eigen recyclinginitiatieven. Maar echt baanbrekend is het nog niet. Dat blijft wel het doel, en hopelijk helpt technologie ons straks om grotere stappen te zetten.”
De ambities voor de komende jaren zijn helder. “We willen ons merk veel zichtbaarder maken, niet alleen online maar ook op straat. We blijven groeien in Europa, maar wel op onze manier. Geen logge organisatie met duizenden mensen, maar een hechte club met persoonlijk contact en ondernemerschap. Die combinatie heeft ons tot hier gebracht en ik heb er alle vertrouwen in dat dit ons nog veel verder gaat brengen.”