Maak kennis met Kim
Kim werkte jarenlang in de mode- en interieurwereld, vooral binnen e-commerce. “Mode en e-commerce zijn echt mijn ding. Vooral de snelheid en creativiteit maken het leuk,” zegt ze.
Toen Kim via LinkedIn benaderd werd om bij ons te komen werken, was ze niet meteen enthousiast. “Smartphonehoesjes klonk niet heel sexy,” lacht ze. Ze reageerde niet direct op het bericht, maar toen ze later de bedrijfsvideo bekeek, begon het toch te kriebelen. “Ik dacht: wow, dit is écht een serieus bedrijf, met jonge mensen en een enorm warehouse.”

Dit is wat Kim nu doet
Na een paar sollicitatiegesprekken was ze verkocht. Sinds 2023 werkt Kim bij ons als (Senior) Category Manager. Ze is verantwoordelijk voor de categorieën beeld & geluid, opladen & verbinden en laptop. Samen met haar categorieteams, een mix van contentspecialisten, inkopers en andere vakidioten, werkt ze aan het assortiment, het prijsbeleid en de strategie.
Wat haar werk extra leuk maakt? Dat is de afwisseling, vertelt Kim. “Soms zit ik diep in Excel om analyses te maken, en daarna sta ik weer te puzzelen met kleuren en prints voor een nieuwe collectie. Die combinatie van creativiteit en data past precies bij mij.”
Het opzetten van categorieteams
Toen Kim begon, waren er nog geen vaste categorieteams. Dat vond ze niet echt logisch. Samen met een andere Category Manager bedacht ze een nieuwe structuur. “We hebben gekeken: wat heb je nou écht nodig om een categorie succesvol te maken?”
Zo ontstonden vaste teams per categorie, met duidelijke rolverdelingen. Een mooie eerste stap, volgens Kim. “We zitten nu twee dagen per week samen met de specialisten. Daardoor zijn de lijntjes korter en krijg je veel meer voor elkaar,” vertelt ze.


Vernieuwing in het assortiment
Vanaf het begin dook Kim het assortiment in. Vooral bij de categorieën audio en laptop zag ze veel kansen. “Mijn handen jeukten,” vertelt ze. Samen met haar teams haalde ze verouderde producten uit het aanbod en bouwde ze de categorieën opnieuw op. Denk aan een frisse lijn laptopsleeves, afgestemd op actuele kleuren en materialen.
Een ander voorbeeld is de lijn kinderkoptelefoons. Die gaf Kim een complete make-over. “We hebben gekozen voor speelsere kleuren en moderne designs. Nu staan ze zelfs in het Bol speelgoedboek. Dat is echt hét moment in het jaar waarop we ze massaal verkopen,” legt Kim uit.
Werken in een ondernemend familiebedrijf
Werken in een familiebedrijf waar drie broers de oprichters zijn, maakt het volgens Kim uniek. “De drie broers zijn nog volop actief in het bedrijf, en dat merk je.” Volgens haar is er weinig hiërarchie. “Soms werkt de CEO gewoon naast je. Dat maakt alles heel toegankelijk en gemoedelijk.”
Kim krijgt als Category Manager veel vrijheid om haar eigen keuzes te maken. Maar als oprichter Martijn het er niet mee eens is, hoort ze dat meteen. “Soms is het een stevig potje pingpongen met woorden, maar altijd met respect en vaak met een lach. Gelukkig kan ik hier alles zeggen wat ik denk, en komen we er altijd samen uit.”
Hier krijg je de ruimte
“Het allerleukste vind ik dat ik m’n eigen winkeltje mag runnen,” zegt Kim. Ideeën kan ze meteen uitvoeren, zonder eerst langs allerlei lagen te hoeven. Binnen een week ziet ze of het werkt.
Toen Kim hier begon, was ze bang dat ze met haar achtergrond in mode en interieur haar creativiteit niet helemaal kwijt zou kunnen. Maar niets is minder waar. “Met alle vrijheid die ik krijg ben ik juist creatiever dan ooit. Met dit werk en de leuke collega’s is het elke dag een feestje.”